Ruletti – tuo kaikkien kasinoiden klassikko

Ruletti on kaikkien kasinoiden klassikko, oli sitten kyse netti- tai kivijalkakasinoista. Siinä on mahtava tuulahdus historiaa, luksusta ja glamouria, mutta valtava annos hienostunutta jännitystä. Kaikesta tuosta huolimatta tai ehkä juuri siksi ruletti on varmaankin yksi helpoimmista peleistä. Päätä vain mihin koloon kuula kopsahtaa. Rulettia on olemassa pääsääntöisesti kolmea eri sorttia: amerikkalaista, eurooppalaista ja ranskalaista. Kehotamme kokeilemaan vapautuneesti ja innokkaasti vierailemaan näissä listaamissamme ja testaamissamme parhaissa rulettikasinoissa.

Parhaat paikat pelata Rulettia netissä juuri nyt

37 tai 38 mahdollista kuulan paikkaa. 36 oikein.

Yksinkertaisuudessaan peli menee näin: Ruletissa kuula pyörii kehällä ja lopulta putoaa johonkin numeroituun 37:stä tai 38:sta kolosta. Joka toinen numero on punainen ja joka toinen on musta. Paitsi nolla on vihreä. Ja nollalla talo voittaa aina. Pelaaja veikkaa mihin koloon kuula putoaa ja asettaa panoksensa pelikentälle pöydän viereen. Veikata voi paljon muutakin ja useampaa numeroa.

Ruletin ei tarvitse olla vain yhden numeron arvaamista. Pelimerkkejä on mahdollista asettaa pelipöydälle monella eri tavalla.

Ruletin panostusvaohtoehdot

  • Yksittäinen numero – voittokerroin 36
  • Kahden numeron risteys – voittokerroin 18
  • Neljän numeron risteys – voittokerroin 9
  • Kulmapanokset numeroihin 0, 1, 2 ja 3 – voittokerroin 9
  • Kolmen numeron rivi – voittokerroin 12
  • Tuplarivi – voittokerroin 6
  • Musta tai punainen – voittokerroin 2
  • Parillinen tai pariton – voittokerroin 2
  • Pieni tai suuri – voittokerroin 2
  • Tusina – voittokerroin 3
  • Jonotusina eli 12 samassa jonossa olevaa numeroa – voittokerroin 3

Ruletin eri versiot

Rulettityypit ovat hivenen erilaisia. Alla tarkastelemme mikä erottaa tavallisimmat ja suosituimmat ruletit toisistaan. Ruletti on kotoisein Ranskasta, vaikka se on osa eurooppaa.

Eurooppalainen ruletti

Euroopan ruletti käyttää 37 numeroa (nolla mukaan lukien) ja värit ovat musta, punainen ja vihreä. Joka toinen numero on musta tai punainen, paitsi nolla, joka on vihreä. Koska eurooppalaisessa ruletissa on vain yksi nolla, sijoitetun rahan takaisinmaksuprosentti on pelaajille 97,3 %. Tämä on simppeliä tilastomatematiikkaa – ei mitään kikkailua. Euroopan ruletti on ylivoimaisesti yksinkertaisin vaihtoehto. Ja uusille rulettipelureille se on selvästi se vaihtoehto, joka kannattaa valita.

Amerikkalainen ruletti

Nopealla silmäyksellä amerikkalainen rulettipöytä saattaa tuntua identtiseltä eurooppalaisen kanssa, mutta heti kun vilkaisee toisen kerran, huomaa että siinä onkin kaksi nollaa… Amerikkalaisessa ruletissa on käytössä sekä 0 että 00. Eli siinä onkin 38 mahdollisuutta 37:n sijaan. Toisin sanoen kaksinkertainen nolla laskee pelaajien takaisinmaksuprosentin 94,74 prosenttiin. Lisätaso edustaa vain yhtä mahdollisuutta menettää. Joten jos et tunne kovin vahvaa vetoa juuri amerikkalaiseen rulettiin, suosittelemme että valitset eurooppalaisen version.

Ranskalainen ruletti

Ranskalainen ruletti tarjoaa En Prison -säännön, joka kasvattaa voitonmaksua pelaajille. Suurin ero ranskalaisen ja näiden kahden muun ruletin välillä on juuri tuo ranskalaisessa ruletissa käytössä oleva en prison -sääntö. En prison tarkoittaa ”vankina”. Kyseinen sääntö määrää, että jos olet asettanut minkä tahansa 1:1-sijoituksen (esim. parilliset numerot) ja voittava numero on nolla, jää sijoituksesi vangiksi – en prison. Mikäli seuraavalla kierroksella voittava numero on se mitä veikkasit, voitat sijoituksesi takaisin. Ja vastaavasti toisin päin häviät sijoituksen. Mikäli voittava numero on nolla kolme kertaa peräkkäin, häviät sijoituksen. Joskus en prison -sääntöä käytetään hieman muunneltuna. Jos voittava numero on nolla, 1:1 -sijoituksen tehnyt pelaaja voi ottaa itselleen takaisin puolet sijoituksestaan ja hävitä vain toisen puolen. Vaihtoehtoisesti pelaaja voi jättää koko sijoituksen pöydälle, mutta mikäli voittava numero on seuraavalla kierroksella nolla tai ei ole veikattu numero, pelaaja häviää koko sijoituksen. Ranskalainen ruletti on selvästi paras pelaajille voittomahdollisuuksien kannalta. Muut sävyerot ovat pelimerkkien eri värit ja kolme pelinhoitajaa: ranskalaisessa ruletissa live kasinolla pelaaja ei itse aseta merkkejään pöytään, vaan kertoo mihin sen haluaa.

Rulettijärjestelmät tuovat vaihtelua

Viime aikoina on yleistynyt tapa pelata rulettia erilaisten ​​rulettistrategioiden ja -järjestelmien avulla. Totuus on kuitenkin se, ettei mikään näistä järjestelmistä voi taata voittoja. Kyse on kuitenkin tuurista ja panostamisen laadusta. Järjestelmällä pelaaminen voi kuitenkin olla hauskaa. Samalla se on erinomainen tapa seurata pelikassaasi.

Tässä tarjolla ​​viisi yleisintä. Kaikki ruletti-järjestelmät ovat sidottuja 50/50 oletukseen ja niissä veikataan kuulan kolahtavan joko mustaan tai punaiseen, pieneen tai suureen, parittomaan tai parilliseen. Eli numeroita pelatessa näistä ei ole mitään hyötyä.

Martingale-järjestelmä eli tutummin ruletti-tuplaus

Tämä järjestelmä on suosituin ruletissa käytetty strategia. Se on yksinkertainen systeemi, jossa panos kaksinkertaistetaan aina tappion jälkeen. Se on helppo oppia ja muistaa, mutta täydellinen se ei ole. Voittoja se ei pitkällä aikavälillä tuo kuin tuurilla kuten pelimaailma yleensäkään.

Silloin kun häviät, tuplaa edellisen pelikierroksen panos. Kun voitat, palaa takaisin alkuperäiseen panokseen. Martingale on joko tai -peli, eli valitaan punainen tai musta, parillinen tai pariton, isot tai pienet numerot. Kierroksilla joilla voitat, saat takaisin häviämäsi ja alkuperäisen panoksen kokoisen summan.

Näin Martingale-strategia menee:

  • Pelaat 2 € mustalle. Tulos on punainen. ->
  • Pelaat 4 € mustalle. Tulos on punainen. ->
  • Pelaat 8 € mustalle. Tulos on musta. ->

Voitat 8 € + oman 8 € panoksesi takaisin. Panostit yhteensä 2 + 4 + 8 = 14 €. Sait takaisin 8 x 2 = 16 €. Jäit voitolle 2 €, eli alkuperäisen panoksen verran. Voiton jälkeen jatketaan taas alkuperäisellä 2 € panoksella.

Simppeliä, eikö? Mutta – aina se on. Systeemin tekee epävarmaksi kaksi muuttujaa: nolla ja raha. Järjestelmä oli todella toimiva silloin kun ei vielä tiedetty nollasta mitään. Tuolloinhan voiton todennäköisyys oli 50 %. Eurooppalaisessa ruletissa nolla tulee 2,7 % todennäköisyydellä. Rulettien panostusrajat voivat estää tuplaamasta edellisen kierroksen panosta. Tämä on onneksi harvinaista, mutta kannattaa huomioida, jos lähtee tätä koittamaan. Tätä systeemiä kannattaa kokeilla, ainakin huvin vuoksi kerran. Kuten kaikkea muutakin elämässä.

D’Alembert-järjestelmä

Järjestelmä perustuu oletukseen, että tilastollisesti pallo pysähtyy punaiseen ja mustaan yhtä usein: ”Luonto etsii tasapainoa” -teorian mukaan. Järjestelmän perusidea on sama kuin edellisessä. Häviön jälkeen korotetaan edellisen pelikierroksen panosta, jotta voiton sattuessa kohdalle voitetaan takaisin edellisen kierrosten häviöt. Martingaleen verrattuna D’Alembert on maltillisempi pelikassan suhteen.

Tässä häviön jälkeen korotetaan edellisen kierroksen panosta yhdellä. Voiton jälkeen puolestaan vähennetään panosta yhdellä. Mutta ruletissa ei ole 50 % todennäköisyyttä antavaa mahdollisuutta.

Labouchère-järjestelmä

Tämä eroaa muista systeemeistä siinä, että tässä systeemissä myönnetään heti alkuun, että maailmassa on mahdollisuus hävitä. Pelisession alussa pelaaja asettaa itselleen rahamäärän, jonka on valmis häviämään. Lisäksi itselleen laitetaan voittotavoite, jonka napsahtaessa kohdalle pelaaja lopettaa pelaamisen.

Muistiinpanovälineet on hyvä olla mukana, kun lähtee tällä systeemillä pelaamaan.

Määritellyn voittosumman suuruuden mukaan pelaaja jakaa tämän kierroksen panoksen osiin. Eli jos tavoite on 200 euroa ja panos 20, lunttilappuun kirjoitettasiin 20 x 10.

1111111111

20 20 20 20 20 20 20 20 20 20

1. kierroksella pelaaja laskee yhteen ensimmäisen ja viimeisen numeron summan (20 + 20) ja panostaa tämän (40). Kun kierros päättyy pelaajan voittoon, hän viivaa yli numerosarjasta käytetyt numerot.

X 20 20 20 20 20 20 20 20 X

Jos hän häviää, lisätään numerosarjan loppuun hävitty summa.

20 20 20 20 20 20 20 20 20 20 40

Ja niin eteenpäin.

Tarkoituksena on saada numerosarjasta kaikki numerot ruksitettua. Eli 10 voittoa.
Labouchère-systeemin avulla pelaajan on mahdollista pitää kirjaa asettamistaan panostuksista ja tulevien kierrosten voittamiseen vaadittavista panoksista. Tämän systeemin viihdearvo on eittämätön. Varsinkin niiden keskuudessa jotka pitävät listoista ja taulukoista.

Fibonacci-järjestelmä

Fibonaccin rulettistrategiassa lukujonoa kasvatetaan niin, että sen viimeinen luku on aina kahden sitä edeltävän luvun summa. Samoin kuin Martingalessa niin Fibonaccin rulettistrategiassa käytetään tasapanostuksia, joissa voittomahdollisuus on 50 %.

Systeemissä käytetään Fibonaccin lukujonoa hyödyksi niin, että yksi lukujonon numero vastaa yhtä peruspanosta. Sovitaan että se on nyt 1 euro. Lukujono on 1, 1, 2, 3, 5, 8 ja 13. Lukujonossa numero on panoksen kerroin.

Kun pelaaja voittaa, siirtyy hän kaksi askelta taaksepäin lukujonossa. Kun häviää, hän siirtyy lukujonossa askelta eteenpäin. Verrattuna muihin on voittojen tavoitteleminen Fibonacci-strategiassa pitkäjänteistä, mutta antoisaa touhua. Tällä menolla nopeita tappioita ei synny kovin helposti.

Matemaattinen yhtälö perustuu siihen todennäköisyyteen, että 50 %:n tasapanostuskohteita veikatessa molemmat esiintyvät pitkällä tähtäimellä yhtä usein. Tämähän on tietenkin valheellista, koska nolla ja sen tuoma 2,7 %. Tällä systeemillä on mukava kuluttaa aikaa ja toivottavasti kasvattaa pelikassaa.

1-3-2-6-järjestelmä

Järjestelmä perustuu peräkkäisiin tasapanostuskohteille asetettujen veikkausten sarjoihin. 1-3-2-6-systeemiä käyttämällä peli etenee seuraavasti: ensin panostetaan yksinkertainen panos, toisella kierroksella se kerrotaan kolmella, kolmannella kahdella ja neljännellä kuudella. Viidennellä kierroksella palataan alkuun. Näin siis etenee voitokas putki. Jos taas häviää, niin pysytään paikallaan.
1-3-2-6-järjestelmä on helppo ymmärtää sekä muistaa että pelata. Tämän etuna on se, ettei suuria häviöitä ehdi kertyä ja että kierroksen jälkeen aloitetaan alusta. Eli potti ei kasva äärettömästi.